Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
REVEDUC
About the journal
Scientific editorial board
Editorial team
Journal history
Evaluation
Editorial Policies and Practices
Good editorial practices
Indexers
Qualis
About the OJS-PKP system
Collaborating researchers in the evaluation of manuscripts
Edições
Current
Anteriores
Submissions
Template
Guidelines for authors
Guidance for proposing thematic dossiers
News
Contact
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 2 (2016)
Vol. 10 No. 2 (2016)
Published:
2016-08-31
The Journal
Carta ao leitor
Carlos Roberto Massao Hayashi
1-4
PDF (Português (Brasil))
Letter to the reader
Carlos Roberto Massao Hayashi
5-8
PDF
Articles
Retenção e não retenção no ciclo de alfabetização: estudo com professores estaduais de Chapecó-SC, Brasil
Claudia Simone Fantin
9-22
PDF (Português (Brasil))
A concepção de professores sobre o atendimento educacional especializado em salas de recursos multifuncionais
Naidson Clayr Santos Ferreira, Carolina Severino Lopes da Costa
23-36
PDF (Português (Brasil))
The teachers’ conception of specialized educational service in multifunctional resource classrooms
Naidson Clayr Santos Ferreira, Carolina Severino Lopes da Costa
37-49
PDF
Formação docente em direitos humanos e o advento da Lei no 13.010/2014
Renato Cassio Soares de Barros
50 - 60
PDF (Português (Brasil))
Desdobramentos locais de políticas educacionais globais
Flavio Caetano da Silva, Celso Luis Aparecido Conti
61-71
PDF (Português (Brasil))
Estudar para quê? A (des)valorização do ensino médio na fala de três gerações
Rosa Maria da Exaltação Coutrim, Fernanda Moreira Ferreira, Elodia Honse Lebourg
72-83
PDF (Português (Brasil))
Studying for what? The (de)valuation of high school in the speech of three generations
Rosa Maria da Exaltação Coutrim, Fernanda Moreira Ferreira, Elodia Honse Lebourg
84-94
PDF
Desempenho escolar: uma análise do IDEB dos municípios da região do ABC
Paulo Sérgio Garcia, Leandro Campi Prearo, Maria do Carmo Romero, Anderson Secco, Marcos Sidnei Bassi
95-114
PDF (Português (Brasil))
School performance: An IDEB analysis of the seven municipalities in the ABC region
Paulo Sérgio Garcia, Leandro Campi Prearo, Maria do Carmo Romero, Anderson Secco, Marcos Sidnei Bassi
115-134
PDF
Políticas públicas em educação do campo: Pronera, Procampo e Pronacampo
Ramofly Bicalho dos Santos, Marizete Andrade da Silva
135-144
PDF (Português (Brasil))
Public policies for rural education: Pronera, Procampo and Pronacampo
Ramofly Bicalho dos Santos, Marizete Andrade da Silva
145-154
PDF
Desenvolvimento profissional de professores potencializado pelo contexto colaborativo para ensinar e aprender estatística
Keli Cristina Conti, Dione Lucchesi de Carvalho, Carolina Fernandes de Carvalho
155-171
PDF (Português (Brasil))
Teachers’ professional development maximized by collaborative context for teaching and learning statistics
Keli Cristina Conti, Dione Lucchesi de Carvalho, Carolina Fernandes de Carvalho
172-187
PDF
Ações colaborativas universidade - escola: formação de professores que ensinam matemática em espaços colaborativos
Wagner Barbosa de Lima Palanch, Ana Lúcia Manrique
188-202
PDF (Português (Brasil))
O número negativo na proposição de ensino davydoviana: necessidades para a sua introdução
Lucas Sid Moneretto Búrigo, Ademir Damazio
203-218
PDF (Português (Brasil))
The negative number in the educational Davydovian proposition: necessities for their introduction
Lucas Sid Moneretto Búrigo, Ademir Damazio
219-233
PDF
Os negros na legislação educacional e educação formal no Brasil
Marco Antonio Bettine de Almeida, Livia Sanchez
234-246
PDF (Português (Brasil))
Black’s educational law and formal education in Brazil
Marco Antonio Bettine de Almeida, Livia Sanchez
247-259
PDF
A influência das teorias raciais na sociedade brasileira (1870-1930) e a materialização da Lei n.º 10.639/03
Maria Rita de Jesus Barbosa
260-272
PDF (Português (Brasil))
Sistema de cotas, trajetórias educacionais e assistência estudantil: por uma educação inclusiva
Carla Silva Machado, Carolina Alves Magaldi
273-285
PDF (Português (Brasil))
A concepção da identidade étnica na visão de estudantes do ensino superior
Romilda Costa Motta, Silvia Cristina de Oliveira Quadros
286-298
PDF (Português (Brasil))
Leitura na escola e incidência de descritores da Prova Brasil em Livro Didático de Português
Miriã Alves de Laet Silva, Sílvio Ribeiro da Silva
299-316
PDF (Português (Brasil))
Student teacher perceptions regarding career readiness and the effectiveness of a teacher preparation program
Josue Dantas
317-331
PDF
Essays
O materialismo cultural de Raymond Williams: aproximações às pesquisas sobre história do currículo e da profissão docente
André Luiz Sena Mariano
332-344
PDF (Português (Brasil))
A paralaxe do conhecimento: da escola que ensina à escola que aprende
Maurício Teodoro de Souza
345-358
PDF (Português (Brasil))
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission
Make a Submission