Basic competences in the teaching-learning process of language: a study based on the communicative-digital domain

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14244/198271992820

Keywords:

Language Teaching, Competences, Communicative competence, Technologys.

Abstract

This paper presents a theoretical investigation with the objective of identifying the basic competences to be acquired and developed in the language teaching-learning process, especially in virtual contexts. The study herein presented, of bibliographic nature, evidences a discussion and reflections on the theme competences and the representativeness of the communicative-digital domain, in the production and sharing of information, in the written and oral modality. The results achieve three basic skills : interacion through Information and Communication Technologies, creation of digital contents and sharing digital contents in the target language.

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Author Biography

Iandra Maria Weirich da Silva Coelho, Instituto Federal do Amazonas

Doutora em Linguística (2009) e mestre em Linguística (2005), na área de Variação e Ensino, pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). É licenciada em Letras - Português/Espanhol, pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná. Atualmente, é professora do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas, nas modalidades de Graduação e Pós-graduação – Programa de Pós Graduação em Ensino Tecnológico, Coordenadora Geral do Centro de Idiomas do IFAM, Campus Manaus Centro.

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Published

2020-05-07

How to Cite

COELHO, I. M. W. da S. Basic competences in the teaching-learning process of language: a study based on the communicative-digital domain. Electronic Journal of Education, [S. l.], v. 14, p. e2820081, 2020. DOI: 10.14244/198271992820. Disponível em: https://reveduc.ufscar.br/index.php/reveduc/article/view/2820. Acesso em: 23 nov. 2024.

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